طراحی لوگو

یک سایت سیستم وبلاگدهی تاپس بلاگ – ساخت وبلاگ رایگان دیگر

گت بلاگز دسته‌بندی نشده آَشنایی با چگونگی طراحی لوگوی Chrome

طراحی لوگوی Chrome

طراحی لوگو

اگر سال های اولیه ی قرن بازدیدکنندگان تکنولوژی تکنولوژی را از دریچه ی قدرت اینترنت اکسپلورر می دیدند, اما سال های بعدی قاطعانه فکرشان معطوف سایرین نیز شد. با موفقیت فایرفاکس, در سال ۲۰۰۸ گوگل جستجوگر خودش را راه اندازی کرد , گوگل کروم, که حرکت بدی برای شروع نبود: تا نوامبر انسال, استاتکونتر تخمین زده است که حدود ۵۱% از سهم کل وب به کروم تعلق دارد.

خلق شده توسط مایکل لوپز و پیشتاز تکنولوژی بِن گودگر, در میان سایرین, لوگوی کروم با ظاهر کلی شرکت به خوبی سازگار شده, و رنگ های قرمز, آبی , سبز و زرد را از خود لوگوی اصلی گوگل به عاریت گرفته است. طراحی لوگو ی اولیه براق بود, و دارای ظاهری سه بعدی بود, اما بعدها در سال ۲۰۱۱ ساده ترو تخت شد درست شبیه به چیزی که اکنون مشاهده می کنیم.

طراحی لوگوی Facebook

طراحی لوگو

به یادآوری اینکه چه زمانی فرندزتر و مای اسپیس وسایل ارتباط جمعی به شمار می آمدند بسیار دشوار است. اما سال ۲۰۰۴ مارک زاکربرگ فیس بوک را در بین دانش جویان هاروارد راه اندازی کرد, و کل دنیا را درگیر لایک, پوک(تلنگر), اشتراک گذاری و به روز رسانی استاتوس کرد.

در سال ۲۰۰۶ و با طراحی کوبان کنسیل و با همکاری جو کارل و پیتر مارکاتوس طراحی شد. لوگوی فیس بوک یکی از شناخته شده ترین سمبل های دنیای امروزی است. با تغییر اندکی که از همان سال داشته است, فونت تایپی کلاویکای توپر است که اندکی تغییر داده شده است.

طراحی لوگوی Twitter
طراحی لوگو

پرنده ی توییتر نشان دهنده ی آزادی بیان است تا بتوانید هر آنچه که در ذهن دارید را بیان کنید.

درحالیکه فیس بوک یکی از سوآورترین شرکت های دنیا شده بود, رقیب همزمانش توییتر دارد می کوشد تا به سود دهی برسد. اما سرویس های میکروبلاگینگ که توسط جک دورسی, نوح گلس, بیز استون و ایوان  در سال ۲۰۰۶ بوجود آمدند, تاثیر بسیاری بر دنیا گذاشتند, از بهار عربی گرفته تا موفقیت دونالد ترامپت.

لوگوی توییتر تا کنون ثابت باقی مانده است و این برند قاطع است که همینگونه باقی بماند. ” لوگوی توییتر سمبل قدرتمند آن چیزی است که  اکنون در دنیا رخ می دهد, نشان دهنده ی قدرت و نفوذ کلام و مکالمات منحصر به فردی است که هر روزه اتفاق می افتند”, آنها برای تشویق مردم برای وفاداری به خط و مشی برندشان این را بیان کرده اند.

کار اصلی توییتر توسط طراح گرافیکی لیندا گاوین است که فقط یک روز برای طراحی لوگو و نمایش رسمی اش در ۱۵ ژولای ۲۰۰۶ فرصت داده شده بود.سومین طراحی لوگو مجدد توسط طراحی بانام داگلاس براون بوجود آمد و در ژانویه ی ۲۰۱۵ رونمایی شد کهه همین پرنده ی معروف است.

طراحی لوگوی Netflix
طراحی لوگو

حس حماسی قدرتمندانه ای در علامت نتفلیکس وجود دارد.

به شکل نتفلکس و چیل”. احتمالا برندی که در سال ۲۰۰۷ از یک شرکت اجاره ی ویدئوی خانگی به سمت رسانه های جمعی شارش پیدا کرده بود, نحوه ی نگرش ما را به تلویزیون تغییر داد. این کلمه مشتق شده از این جمله است:” آیا دیشب قسمت آخر را دیدی؟” ” نه ضد حال, من این هفته فصل ۵ را تماشا می کنم”.

در حقیقت چنان موسسه ای شد که به سرعت, این سال صدای اندوه بار لوگوی کلاسیک نوتفلیکس برای نمایه ی قرمز “ن” شنیده می شد.!! خبر خوب این است که این ترس ها از بین رفتند: این حرف یک نمایه ی ثانویه در سایز بسیار کوچک بود, و با مارک اولیه جایگزین نخواهند شد.

درحالیکه لوگو در طی سالهای متمادی صافتر شده است, همان اسانس اولیه اش را حفظ کرده است با قوس جالبی که حس راحتی, و تجربه ی وسیع را القا می کند. می توانید آخرین نسخه را در بالا ملاحظه کنید.

طراحی لوگوی TRIPADVISOR

طراحی لوگو

چشم های جغد تریپ ادوایزر چراغ راهنمایی است

قبل از تریپ ادوایزر چطور هتل رزرو می کردیم؟ انجمن پرواز آنلاین در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و خدمات مشتریان قابل قبولی را برای صنعت توریست در سال ۲۰۱۶ ارائه داده بود.

لوگوی آن یک نمایه شد , که توسط بهترین تجارت ها نمایش داده شد, با علامت جغد که نشانگر هوشمندی برای سفر پیش روی شماست, و دوربینی که نشانگر جستجوی بهترین هاست. تا کنون دقت کرده بودید که یکی از چشم های جغد سبز و دیگری قرمز است؟ این تاثیر چراغ راهنمایی است, نشان دهنده ی مکانی است که باید انتخاب کنند( سبز) و جایی که نباید انتخاب کنند(قرمز).

طراحی لوگوی AIRBNB

طراحی لوگو

لوگوی نامتعارف ایربی ان بی یک کلاسیک مدرن شده است

از آنجایی که تریپ ادوایزر نحوه ی عملکرد هتل ها را تغییر داده اند, ایر بی ان بی نگرش ما نسبت به هتل ها را تغییر داده است. قادر ساختن مردم عادی برای اجاره ی اتاق نوع جدیدی از توریسم را به وجود آورده است که شرکت شعار شرکت را ابلاغ می کند. ” آنجا نروید. همانجا زندگی کنید”.

ایر بی ان بی در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و کاملا برندی عادی به شمار می رفت تا اینکه در سال ۲۰۱۴ لوگوی جدید خود با تمام تناقض ها و شباهت ها با تصویر گرافیکی از آلت تناسلی به نمایش در آورد. از آن زمان تا کنون به خوبی جای خود را باز کرده و در هرجایی که ظاهر شده است قابل تشخیص بوده است, از بیلبورد های بزرگ گرفته تا صفحه های موبایل. استودیوی دیزاین این طرح را خلق کرده و می توانیم بگوییم که یک طراحی لوگو ی کلاسیک مدرن شده است.

طراحی لوگوی INSTAGRAM

طراحی لوگو

اینستاگرام ظاهر چرمین خودش را در نمایی ساده تر غرق کرد

در سال ۲۰۱۰, شبکه اجتماعی که بر اساس عکس بود ابتدا به طور جدی فیس بوک را نگران کرد. پس دوسال بعد آن را خریداری کردند به قیمت حدود ۱ میلیارد دلار. در همان سال, تصویر نمایه ی دوربین چرمی خود را عرضه کرد, که در سرتاسر دنیا قلب ها را به تسخیر خودش در آورد.

در می امسال یک واکنش شدید رخ داد, وقتی طراحی اسکمومورفیک به خاطر طراحی رادیکالی اش کنار گذاشته شد. اما برخلاف تمام کشمکش ها و تناقضات, این طراحی لوگو  بسیار قابل انعطاف برای سایز کوچک صفحه موبایل است, لن اسپالتر, رئیس طراحی لوگو اینستا در وبلاگ خودش اذعان داشت. ما نیز دوستش داریم, اما فکر می کنیم که در نهایت, دنیا نیز دوستش داشتهه باشد.

نویسنده :